Tag Archives: Autism

SharylAttkisson.com: Jake Crosby on Original Autism-Vaccine Cover-Up

Originally posted on SharylAttkisson.com

Note: Views in this and any other opinion piece that appear on this site do not necessarily reflect the opinion of www.sharylattkisson.com and are solely those of the author.

By Jake Crosby, MPH

U.S. public health officials like National Institutes of Health doctor Anthony Fauci deny the vaccine-autism link by repeating disinformation about a seminal autism-vaccine study. That study, published in The Lancet in 1998, examined 12 children treated at London’s Royal Free Hospital Medical School. Most developed adverse symptoms shortly after their routine measles-mumps-rubella (MMR) vaccinations.

The study marked the beginning of the first major research undertaking of the autism-vaccine link at an academic institution. Because parents were startled by the findings, and—in my opinion— because there were huge financial implications in terms of possible lawsuits against vaccine makers, the study and its lead author, Dr. Andrew Wakefield, were targeted in a giant campaign to discredit them. Those pursuing this smear campaign, not surprisingly, have ties to vaccine maker GlaxoSmithKline.

One of those people was the Head of Medicine at Royal Free Hospital from 1999-2011, Dr. Mark Pepys. He wanted to stop Dr. Wakefield’s work but the witch hunt would look too obvious if the accusations came directly from the medical school that forced him out two years prior. So Dr. Pepys would need a journalist who could take credit for those accusations while insulating the medical school from scrutiny by being the journalist’s protected “source.”

To begin the smear, medical records of children in the study were leaked to a Sunday Times journalist named Brian Deer. He received children’s names, family backgrounds and hospital admissions dates. Deer would later boast about having this information in the BMJ. In 2004, he posted a child’s medical note and a table of children’s names and the dates they were admitted to the Royal Free on his website. This was a serious violation of medical privacy rules, laws and practices. According to study co-author Simon Murch, “the Data Protection Act must have been broken.”

Dr. Pepys had strong ties to GlaxoSmithKline even before the merger that created the company, enjoying substantial support from precursor Glaxo Wellcome. Before he accepted the position of Head of Medicine of the Royal Free in 1999, he demanded Dr. Wakefield’s dismissal. Dr. Pepys ultimately took credit for ousting Dr. Wakefield at Royal Free Hospital in 2001, effectively dismantling the first autism-vaccine research unit in an academic institution.

After the 1998 study’s publication, Dr. Wakefield’s co-author Dr. Simon Murch was promoted to Director of the Centre for Paediatric Gastroenterology at Royal Free Hospital. Then, in September 2003, Dr. Murch submitted a letter to The Lancet repudiating the notion of any possible link between autism and vaccines. His submission came just two months after Crispin Davis, CEO of Lancet publisher Reed Elsevier, joined the board of directors at GlaxoSmithKline.

With Dr. Murch’s repudiation, the United Kingdom (UK) government’s Legal Aid Board cut off financial aid to help victims in lawsuits against MMR manufacturers, including GlaxoSmithKline. The GlaxoSmithKline alliance with Pepys-headed Royal Free Hospital and the Davis-published Lancet continued as Deer continued to advance the smear. In his reports, Deer claimed Dr. Wakefield’s study was unethical and that he concealed its funding source. The latter claim was “found proved” by a disciplinary tribunal but ultimately overturned.

Deer also took an unusual step for a journalist: he filed a professional disciplinary complaint against Dr. Wakefield and two of his co-authors including Simon Murch.

A week after the complaint, 10 of the 13 Dr. Wakefield’s co-authors, led by Dr. Murch, issued a fraudulent retraction of the interpretation of the 1998 study. It was a statement of regret over raising an autism-vaccine link possibility that was falsely portrayed as a scientific retraction.

After the fraudulent retraction, vaccine interests falsely misrepresented it as if it was a scientific repudiation of any link between vaccines and autism. That retraction became a basis for rejection of thousands of vaccine autism injury claims in U.S. vaccine court.

Then, the smear machine prompted a medical fitness-to-practice tribunal of Dr. Wakefield. Dr. Wakefield’s medical license was revoked in 2010. The chair of that tribunal, Dr. Surendra Kumar, was a GlaxoSmithKline shareholder. After that decision in 2010, “The Lancet” fully retracted Dr. Wakefield’s study.

Ultimately, in 2012, a High Court overturned the reasons of unethical research and misrepresented participant enrollment that remains stated in The Lancet retraction. Unsurprisingly, “The Lancet” has not reversed its retraction.

So today, health officials across the pond here in the U.S., including Dr. Fauci and his superior, NIH Director Dr. Francis Collins, continue to cite the false retraction as if it scientifically proves vaccines do not cause autism. They ignore the factual details on the excuse of “The Lancet” journal’s undeserved reputation.

Jake Crosby has a Master of Public Health degree in epidemiology from George Washington University and is editor of AutismInvestigated.com.

Editor’s Note: Crosby received no response for comment from the relevant authors mentioned in his op-ed.

Meghan McCain’s “The View” Plugs Brian Deer After He Smeared Her Husband’s Dead Journalist

“The guy who started this conspiracy, this lie, his name is Andrew Wakefield, a British surgeon. This is what happened, and the truth of the matter is that he was creating a competing vaccine. He had a patent for his own vaccine, see? So he had a motivation to put this lie out.” – Joy Behar

Sorry Federalist editor Ben Domenech, but your wife and her fellow co-hosts are dumb as mud. One month ago, you and Meghan McCain were mourning the loss of one of your hired journalists who died tragically young at the age of 26. Meanwhile, the “journalist” your wife’s fellow co-host just plugged was spreading lies like this (translated): “‘Anti-vaccine’ journalist dead from no vaccination!”

The tweet has since been deleted and with no apology from Brian Deer. Yet one month later, your wife eggs on her fellow co-host after she repeated Deer’s lie that Dr. Wakefield planned a rival vaccine. While your wife’s at it, how about she repeat “conspiracy theory” to parents whose children’s medical records suddenly found their way into Brian Deer’s Gollum-like hands?

It’s all just a conspiracy theory, right?

Bill Gates’ Washington Post Pushes Medical Record-Stealing “Journalism”

The Washington Post reporter who first gave a US media platform for GlaxoSmithKline’s attacks on the 1998 autism-vaccine research concealed from his readers that the lead scientist disclosed his role in litigation. The reporter also wrote how most of the coauthors retracted the interpretation of the study, while leaving out that they mostly still worked for the same London-based hospital that shut down the work. Even though he knew he had no story, Glenn Frankel still wrote, “Charismatic Doctor at Vortex of Vaccine Dispute” anyway. He did not respond to Autism Investigated, of course. That’s because he was led by monopolist couple Bill and Melinda Gates, while writing favorably of Brian Deer making a parent talk to him by lying about his name.

The fake news was in anticipation of Melinda Gates joining the publisher’s board of directors two months later. She has personally slammed President Trump for speaking the facts on the vaccine-autism link during the 2016 election cycle. Bill Gates also called the 1998 study “absolutely fraudulent” and “a fake paper” based on the stolen medical records GlaxoSmithKline acquired of vaccine-injured kids. Those stolen medical records will be attached to his name for the rest of his life, along with his illegal monopoly. What do you expect from somebody who is advised directly by the rubella vaccine inventor who was secretly indemnified by the British government? Not much.

Expect even less from a “news”paper that hires Elizabeth Stoker Bruenig, who lies about her education. Her coverage of vaccines is determined by her college grudge against the editor for correcting her student newspaper lies.

Richard Horton is Thief-in-Chief of Medical Record-Stealing Journal

“The role of Brian Deer mystifies me. I agree with you that he has had access to many confidential documents, which seems surprising.” –Lancet editor Richard Horton in an email to a mother that he’d also leak to Sunday Times‘ reporter Brian Deer, who illegally acquired the medical records of her children.

In 2004, Lancet editor Richard Horton stated that Dr. Andrew Wakefield’s 1998 seminal paper on the vaccine-autism link should have dishonestly omitted disabled children’s adverse vaccine events from publication. He said this as he was colluding with the Royal Free Hospital to fabricate lies about the research by distorting medical records the hospital illegally leaked to opposition researcher Brian Deer. They subsequently got all the coauthors still working at the hospital to fraudulently retract the interpretation. They then had the article fully retracted in 2010 after getting the UK’s General Medical Council to sign on to the stolen medical record-based lies.

Then in 2012, the stolen medical record-based reasons stated for The Lancet‘s full retraction of the seminal autism-vaccine paper were overturned in court. So Autism Investigated demanded its editor and three most recent ombudsmen restore the article. In 2015, current ombudsman Malcolm Molyneux admitted to Autism Investigated that the basis of the retraction was not stated in the retraction. Ironically, he later asserted a “strong case” for retraction in his annual report. Of course it’s obvious he’s lying because his editor Richard Horton is telling him to, having colluded with Sir Mark Pepys who shut down that research and ousted its lead scientist.

In the “Ombudsman’s report for 2015,” current ombudsman of The Lancet Malcolm Molyneux wrote:

A surprising complaint received later in the year proposed that a research study that was published in The Lancet in 1998 and fully retracted in February, 2010, should be reinstated to the literature. My adjudication was that the argument for reinstatement of the paper, based on a case in the UK’s High Court brought by one of the paper’s authors, was not directly prejudicial to the strong case for the paper’s retraction. 

In reality, he admitted that the basis for the retraction could no longer be stated by the journal’s retraction statement:

Dear Mr Crosby,

Thank you for your letter of June 13, 2015, in which you request that the Lancet Editor reinstate the retracted paper Ileal-lymphoid-nodular-hyperplasia, non-specific colitis and pervasive developmental disorder in children.

In the retraction statement, the editors of The Lancet stated that “several elements of the 1998 paper by Wakefield et al are incorrect. In particular….’” The retraction then mentions the enrolment procedure and ethical clearance, but implies that there remain other elements on which the decision was based.

Having considered all of the relevant material, I can see no sufficient reason for reinstatement of the Wakefield paper. I do not believe that COPE’s guidelines have been violated by retraction of the paper in question, or by failure to reinstate it.

I do not believe there is justification for any further debate about this extensively discussed article.

Yours sincerely,

Prof Malcolm Molyneux, Lancet Ombudsman

If there was a “strong case” for retraction, Molyneux would be able to make it. Since there is actually no case, he cannot. The Lancet’s full retraction is as fraudulent as 10 of the 13 coauthors’ previous retraction also forced by Pepys and Horton.

Now the editor of the medical record-stealing medical journal has the gall to come to America in March. Let’s tell that medical record thief to his face that he’s not welcome in our country.

Discredited Government Witness Causes Rift in Vax Injury Community

Pediatric neurologist and former expert witness Dr. Andrew Zimmerman is being hailed as a whistleblower with the key to resolving thousands of denied vaccine injury cases. In reality, he is an opportunist who hoped to profit off the backs of the vaccine-injured kids he purported to treat by testifying against them in vaccine court. He later realized his submitted opinion was directly contradicted by a petitioner’s case study he had coauthored with her dad. So he broke her confidentiality to the government’s lawyers to cover up the contradiction. Now he is misleading the parents of the very children he helped deny justice to into thinking he holds the secret to getting them that justice. He has convinced them by offering a retrospective diagnosis of a patient he hadn’t seen for years by reviewing his medical records on a flash drive.

Zimmerman’s involvement with the autism omnibus began on April 24, 2007 when he submitted an expert report for the government against the first test case, Michelle Cedillo. In the report he wrote, “there is no scientific basis” for a link between vaccines and autism. He made clear that it was his broad opinion, not just about the specific child whose medical records he reviewed. The report included 17 references, seven he was an author on. Not included in the references was the case study of the child with autism who was also a petitioner for vaccine injury compensation: Hannah Poling. Coauthoring the study with Zimmerman was none other than her father, fellow neurologist Dr. Jon Poling.

Andrew Zimmerman later realized that he had submitted an expert report directly contradicted by his past publication of a petitioner’s case with her parent. So days before his scheduled testimony, Zimmerman alerted the Department of Justice attorneys and broke Hannah Poling’s confidentiality as his patient by pointing them to her case study. He subsequently withdrew as an expert witness and Poling’s case was conceded, preventing the humiliation of a government witness’ acknowledgement of her injury coming out in court. The concession was leaked later and became headline news.

Over the years since then, Zimmerman has been turning the autism community against itself. Immediately after the autism omnibus cases were ruled against, he apparently leaked a letter he submitted about Hannah Poling’s seizures after the concession to omnibus test case parent Rolf Halzehurst. The leak reportedly triggered a near-physical confrontation between the Polings and the Hazlehursts in 2009. Save for a blog comment by Hannah Poling’s mother in 2013 pleading for respect for her daughter’s privacy, the Polings have never spoken out publicly since. Following her plea, a planned congressional hearing based on the confidential information Hazlehurst obtained about Poling from Zimmerman was abruptly cancelled.

Unfortunately, Hazlehurst hasn’t realized he’s being played. Instead he has doubled down to the point of hiring a lawyer to depose Zimmerman two years ago. He did confirm having evaluated Hazlehurst’s son the year after his vaccine reaction only to admit he had no record of a vaccine reaction nor of mitochondrial disorder in medical notes about the child. His diagnosis of a mitochondrial reaction to vaccines was based on his review of records on a flash drive Hazlehurst shared with him earlier in 2016.

Zimmerman also misleadingly stated the Poling case study and his expert witness report were done simultaneously. Yet he submitted his report to the government the year after the study’s publication.

In a sworn affidavit given last September, Zimmerman lied that his expert report to the government was an isolated opinion about one autism case and that the Department of Justice misused it as a general opinion. The report itself was clearly a general opinion, and Zimmerman later acknowledged so in a statement just released through his medical school. In other words, his opinion was used against other cases as he intended including against Hazlehurst’s. So much for Children’s Health Defense’s new cause.

Zimmerman is a liar who violated a patient’s confidentiality to opposition lawyers to prevent his acknowledgement of her vaccine injury from becoming widespread news. When that failed, he apparently shut her parents up by leaking their daughter’s medical information to the parent of another former patient of his. Zimmerman now seems intent on carving out a nice cottage industry of flash drive diagnoses for the very vaccine injury petitioners he denied justice to by turning parents of vaccine-injured children against each other. Their parents are being willfully misled by this charlatan while giving him access to their children’s confidential medical information. Andrew Zimmerman is nothing more than a discredited government witness.

Brian Deer and CNN Lie Dead Journalist Bre Payton Was “Anti-Vaccine”

Translation: “Anti-vaccine” journalist dead from no vaccination!

Brian Deer is the Sunday Times reporter who colluded with London’s Royal Free Hospital to steal and misrepresent medical records of children in the seminal 1998 autism-vaccine study. CNN has done more to peddle those lies in US media than any other outlet. Now they’re spreading lies about recently deceased journalist Bre Payton, formerly of The Federalist.

Payton tragically died last month at the age of 26 from complications of H1N1 influenza. Vaccine proponents including Brian Deer and CNN Chile have spread a rumor that she was anti-vaccine and died because she rejected a flu shot. The only problem is that she was pro-vaccine and had received a seasonal flu shot.

The basis for the lies was a 2011 tweet from Bre Payton sarcastically calling vaccines “the devil.” The fact that it was sarcasm would never matter to the extremely dishonest vaccine people of course, certainly not to Brian Deer. While National Review and Daily Wire have both condemned the lies Deer helped spread against Payton, the sites heavily promoted his lies against the original autism-vaccine research. It’s time they reconsider their source.

JB Handley Writes Gaffe-Filled Book About The Autism Epidemic

 ***Correction: Verstraeten study was published in 2003, not 2013 as stated in the video.

“This is a complete waste of everyone’s time. Every person involved in the dust-up has been a champion of our kids and they all deserve our respect. This is a movement fraught with tension, stress, and confusion. Time for everyone to grab their toys, leave the playground, take a deep breath, and get back to the task at hand.” – JB Handley dismissing the revelation by Autism Investigated’s editor that false representation to congressional staff was committed by SafeMinds.

Years ago, Generation Rescue founder JB Handley accused the wife of a known vaccine shill of secretly operating a neurodiversity blog. So confident was Handley, he even promised her a website he created to expose her husband’s lies on condition that she wasn’t the blog’s operator. Six months later, JB Handley turned over PaulOffit.com to Bonnie Offit. Eight years later, Handley still hasn’t learned his lesson about the importance of knowing stuff. His book How To End The Autism Epidemic proves it. Filled with inaccuracies, it’s reflective of just how out of depth JB Handley is on an issue that’s preoccupied his life for two decades.

His book gives disproportionate importance to events that happened this year, even as the epidemic has been raging for decades. Reading it, one might get the sense that the most important events all happened in 2018. The most featured study, for example, was published nine months ago. That, however, may partially explain why Handley gets some key facts wrong. He has a personal stake in committing the gravest error, however. In his book, JB Handley pushed the damaging myth that a doctor gave two conflicting expert opinions for different children seeking vaccine injury compensation. Although Dr. Andrew Zimmerman had expressed an opinion that compensated child Hannah Poling’s autism was caused by vaccination, he was never her expert witness. His opinion was also given after the concession.

A congressional hearing was almost held in 2013 over the falsehood that was spread by Canary Party. The hearing was cancelled after the falsehood was corrected by the Hannah Poling’s mother in the comments of the Age of Autism blog that Handley’s group sponsors. Congressional council then announced the hearing’s cancellation for being “overly divisive.” That clearly meant it would pit parent against parent. Autism Investigated broke the news of the cancellation. Instead of stating the real reason for the cancellation, Handley wrongly blamed a vaccine front group.

JB Handley played a role in the failure. Prior to the 2012 hearing, a lobbyist working for Canary Party Chairman Mark Blaxill falsely represented parent-scientist Brian Hooker to congressional staff. Handley dismissed the news entirely, calling it “a complete waste of everyone’s time” in the comments of Age of Autism. He then demanded “everyone…get back to the task at hand,” indicating Hooker and Blaxill should work together.

Mark Blaxill was subsequently discovered to have turned the autism omnibus attorneys against their own expert witnesses. He brutally smeared Dr. Mark and David Geier and even disparaged Dr. Andrew Wakefield, who would never be invited to testify. This was revealed publicly for the first time in emails shared with Autism Investigated. Even after all that, Handley’s support of Blaxill never wavered. Handley has a lot to answer for in his role of pushing Mark Blaxill on the movement against toxic vaccinations, contributing to the congressional failure.

Yet JB Handley goes even further than the cancelled hearing would have gone by demanding the father Jon Poling testify and be cross-examined about his daughter’s case by politicians. Yet Handley also acknowledges that the parents were given a $20 million concession to stay quiet. Strangely, he says that he wouldn’t begrudge other parents for doing exactly what the parents of Hannah Poling had already done. So why is he channeling the vaccine people by hitting her parents up for their daughter’s confidential medical information?

Though Poling is the worst example, there are other key facts that Handley gets wrong. For example, the senior author John Walker-Smith did not stand by the interpretation of the 1998 study as Handley falsely writes. Walker-Smith cosigned the fraudulent interpretation retraction with nine other coauthors. CDC’s Epidemic Intelligence Service Officer Thomas Verstraeten also did not say his 2003 study of the mercury-based vaccine preservative thimerosal was “neutral” with respect to autism, but rather with speech delays and tic disorders. He wanted to cover his autism findings up. These are not trivial errors to make, and both doctors are subsequently let off easy. The probable reason for the errors is simply that Handley did not give either study the attention it deserved when writing his book.

Finally, JB Handley has already taken criticism from many people because his book even recommends certain vaccines albeit far less than the current schedule. Handley later changed his position in a radio interview to say that you should have a right to get some vaccines if you want them. He obviously had not thought about that issue very hard. His below defense of the vaccine program on Facebook says it all, demanding of people vastly more knowledgeable than him: “unfriend me.”

(The vaccine program needs to go away, and getting rid of it is the most effective argument at this time.)

It’s totally disingenuous of JB Handley to play the victim when he is trying to dictate the message of the movement with his ignorance. Why Handley demonstrates such poor knowledge of the issues surrounding the autism epidemic after apparently dedicating so many years to it is a mystery. He can’t think of effective policy solutions either. One explanation could be that he conflates ending the autism epidemic with ending his own son’s autism. Whatever the reason, his insistence on controlling the narrative of an issue he has so little understanding of is an unmitigated disaster.

One time Autism Investigated criticized him for saying the government studied “one vaccine and one ingredient” since it’s akin to saying the government ruled them out. He responded, “Don’t spread bullshit.”

Told that the government didn’t study them but rather lies about all vaccines, he grudgingly agreed with Autism Investigated.

“Yeah, no shit.”

FAIL: CDC’s “Vaccines Do Not Cause Autism” Page Features Clone-Counting “Meta-Analysis”

Five cohort studies involving 1,256,407 children, and five case-control studies involving 9,920 children were included in this analysis. Abstract of the clone-counting “meta-analysis”

Remember that “meta-analysis” mainstream media cites to claim vaccines were “proven” to not cause autism in over 1.2 million children when the paper actually double-counted every child born in Denmark over a six year period? The clone-counting paper is now being featured on the CDC’s website.

That bogus paper is hyperlinked directly from none other than CDC’s notorious “Vaccines Do Not Cause Autism” webpage. Clicking on it will go directly to the abstract where the bogus “1,256,407” children number is tossed out.

Your tax dollars are being used to push fabricated figures in the name of vaccine safety, what else is new? Well the media has just slammed a newly elected congressman for criticizing the sacrosanct CDC’s vaccine deception. The media is citing that very webpage. The studies themselves are as bad as the meta-analysis pooled from them. The majority of children in the meta-analysis, for example, were part of a study in Denmark where the majority of autism cases started being counted as the mercury-based preservative thimerosal was removed from vaccines. All the others “dozens” of vaccine-autism link-disproving papers are as dishonest as that one. Of course the “meta-analysis” generated to repackage them would be too, as are the vaccine officials in government who promote it and the journalists who further lie about it.

CNN has just reposted a quote by Sanjay Gupta repeating the “1.2 million” myth, proving once again that it earned the title of fake news along with CDC.

Paul Offit Behind Agreement Giving Vaccine Maker Impunity to Poison

Paul Offit belongs to the Wistar Institute, which owns the rubella component of GlaxoSmithKline’s MMR vaccine. It was secretly indemnified by the UK’s National Health Service in 1998, giving GlaxoSmithKline impunity to poison. But before that could happen, Wistar allowed its rubella vaccine’s continued use by GlaxoSmithKline in its combined vaccine even after it was pulled in Canada for safety issues. The subsequent indemnity led to the UK Department of Health and GlaxoSmithKline orchestrating the theft of vaccine-injured children’s medical records with London’s Royal Free Hospital.

And yet Offit has no problem remaining an adjunct associate professor on Wistar’s faculty. He has held the position for over 25 years, previously working as assistant professor and research investigator at Wistar.

He has spent much of that time working on rotavirus vaccine development at Wistar with rubella vaccine inventor Stanley Plotkin. Offit has also praised opposition researcher Brian Deer for his misrepresentations of vaccine-injured children’s medical records, which he got through theft masterminded by the GSK-backed administrator that shut down the original autism-vaccine research. It is quite clear that Paul Offit would gladly do the same to medical records of vaccine-injured children at his own hospital if he was given the chance. He has no respect for patient confidentiality and is happy to see medical records of children he helped poison be used to protect that poison.

To this day, his institute Wistar benefits from the secret indemnity agreement between GlaxoSmithKline and the UK National Health Service. So too does Paul Offit, who believes vaccine makers should poison kids with impunity.

Jake Crosby Prevails Over Vaccination Troll-Led Twitter Suspension

“BrookeWinters33” account makes its tweets private when it realized its attempts to silence Autism Investigated failed.

10 years ago, there seemed to be some originality to neurodiversity activists’ pleas not to be considered “toxic.” After all, a huge part of their identity was that it was completely predetermined. You could watch their luminaries on national television and read about them in glossy magazines. But today, neurodiversity is dead and gone. It has been replaced with online trolls who conflate vaccine opposition with wanting people who have autism to die. Those trolls also just tried to get Autism Investigated’s editor a suspension from Twitter. They failed.

Imagine having a brain that writes that and then five months later writes this:

Needless to say, some humor at that account’s expense was in order.

The account that accused people of wishing death on others for having different opinions then demanded users report the editor.

“Brooke Winters” didn’t know what “she” was up against.

“12 hours” was then extended to “14 days.” Luckily, Autism Investigated’s official account was never suspended by Twitter despite “Brooke Winters'” efforts.

Autism Investigated’s editor appealed the suspension, sending “Brooke Winters'” June tweet accusing anti-vaccinationists of being death-wishers to Twitter Support. The next day, Twitter lifted the suspension with an apology to Autism Investigated’s editor.

Autism Investigated expects no apology from “Brooke Winters” for abusing Twitter’s community guidelines. “She” did exactly what “she” wanted to do. It just ended in failure, hardly surprising for someone who thinks conflating vaccine skepticism with death wishes is compelling.

It’s only compelling to people stupid enough to post lingerie selfies online and then beg followers to report retweets of those images. Unfortunately, that may be convincing enough for a scarily large number of people.