Tag Archives: Salon.com

FAKE NEWS: FOUR VACCINE LIES FROM SCIENCE MAGAZINE

facebook-share

Science Magazine is fake science news and lies routinely about vaccine safety like the rest of the damn mainstream media and major science journals. Here’s four examples from their dishonest post “Four vaccine myths and where they come from” by one of their hired liars Lindzi Wessel. Autism Investigated will not refute all the lies because there are too many, just the major ones below.

“False: Vaccinations can cause autism”

Citing further concerns about ethics and misrepresentation, The Lancet retracted the paper in 2010. Shortly after, the United Kingdom’s General Medical Council permanently pulled Wakefield’s medical license.

The truth is, all those findings against Wakefield and his paper were completely overturned in a court decision that said the GMC used “faulty reasoning” and came to “wrong conclusion”(s). Even The Lancet acknowledges this.

[Brian] Hooker reanalyzed the data in 2014 and claimed CDC had hidden evidence that the vaccine could increase autism risk in black boys. In fact, CDC noted in the paper that rates of vaccination in the oldest age group were slightly higher in kids with autism.

Wait, what about for black kids? The CDC didn’t cover up effects for race because they reported effects for age? That’s a logical conclusion to draw, according to Science Magazine?

“False: Mercury in vaccines acts as a neurotoxin”

Science Magazine completely dismisses Kennedy’s damning Deadly Immunity article of mercury in childhood vaccinations. The excuse was the ghostwritten retraction by the pedophile-defending Salon.com site. Science never went into the details of the retraction because it would show it to be worthless.

Science Magazine continued:

In 2001, well before Kennedy’s article or his related book, thimerosal was removed from all childhood vaccines in the United States except multidose vials of flu vaccine.

What it left out was that in 2004 those flu vaccines were recommended for pregnant women in the first trimester of pregnancy, which has since been linked to autism. It then went on to characterize autism declining post-thimerosal removal in Denmark as a “misinterpretation of epidemiogical data.” Actually, it’s seen in a graph of epidemiological data:

“False: Mercury in vaccines acts as a neurotoxin”

Remarkably, this entire section didn’t focus on work of any other doctor or scientist. It was merely an attack on the physician-son team Dr. Mark and David Geier, taking as gospel smears from the Institute of Medicine and the Maryland Board of Physicians. The Institute of Medicine was revealed in Kennedy’s own article as coming to a foregone conclusion about thimerosal being safe, and being paid to do so. The Maryland Board of Physicians was successfully sued by the Geiers for intentionally violating their confidentiality. Dr. Geier has also responded to the allegations publicly.

Will Science condemn hormones and genital mutilation for “transgender” autists and acknowledge that there are only two genders? Doubtful.

“False: Spreading out vaccines can be safer for kids”

This section is entirely based on the talking points of millionaire vaccine industrialist Paul Offit. He is not only conflicted, but is also an unhinged maniac who said children can safely receive 10,000 vaccines at once. There is no comparison between a vaccine which contains loads of toxic ingredients injected directly into the body and antigens blocked by the human body’s natural defenses.

There is no room for the benefit of the doubt with Lindzi Wessel and Science Magazine. They are simply lying, along with the rest of the mainstream fake news.

Please form that vaccine safety commission soon, President Trump. We need it now more than ever.

UPDATE: Autism Investigated Video!

FAKE NEWS REVEALED, Part II: The Ghostwriter Behind The Kennedy Retraction

static2.politico

Scott Rosenberg, ghostwriter behind Kennedy retraction

With President-Elect Trump’s consideration of Robert F. Kennedy Jr. as chair of a committee on vaccine safety and scientific integrity, the shills of fake news have been relentlessly trying to convince Trump’s team to reconsider. The most widely circulated argument has been Salon.com’s retraction of Kennedy’s article “Deadly Immunitywhere he wrote on the government cover-up of the dangers of the mercury-based vaccine preservative thimerosal. The retraction was based on a bogus rumor that Rolling Stone secretly retracted Kennedy’s article and was later condemned as editorial cowardice” by Salon.com’s founding editor-in-chief David Talbot. But now there is even more news that should bury the retraction of Kennedy’s work once and for all in this exclusive two-part series by Autism Investigated: the Salon.com editor-in-chief who took credit for the retraction of Deadly Immunity didn’t even read it, didn’t write its retraction statement and didn’t interview the person who started the rumor as portrayed on Salon.com. The first part of the series provided proof that he didn’t, this second part reveals who did.

That person is the MediaShift blogger whom the editor-in-chief misrepresented Kennedy’s article to in Part I: former Salon.com managing editor Scott Rosenberg. Rosenberg attended theScience Online 2011 annual conference with the Rolling Stone rumor-starter Seth Mnookin. The event ran from January 13-15 right before the article was retracted on the 16th. Both Mnookin and Rosenberg had books of theirs featured at the conference:

Scott Rosenberg – Not Kerry Lauerman – Interviewed Seth Mnookin

Rosenberg was also still contributing to Salon through 2011 when Kennedy’s piece was retracted. Yet Rosenberg would never disclose that in his MediaShift blog about Salon’s retraction of Kennedy’s article weeks later. Seth Mnookin’s first tweet about Salon’s interview used Science Online 2011 hashtag #scio11 – specifically for tweets Science Online meeting commentary and follow-up discussions – even though Lauerman was never at the conference while Rosenberg was:

 That was the first and last tweet by Mnookin about Salon’s coverage of his book and the removal of Kennedy’s article using the #scio11 hashtag. The purpose of the #scio11 hashtag according to a conference attendee was to denote tweets about Science Online 2011 “meeting commentary and follow-up discussions” by conference participants:”One goal of the conference was to be as inclusive as possible by livestreaming several of the sessions online and encouraging liberal use of the Twitter hashtag, #scio11, for meeting commentary and follow-up discussions.” Mnookin was also trying to score interviews at Science Online 2011 to pitch his book prior to the conference:

A Twitter search for both Mnookin and Rosenberg’s Twitter handles reveals substantial interaction between them at Science Online 2011, as well as Rosenberg tweeting about Salon’s retraction of his piece almost immediately after it happened. In contrast – Lauerman had no participation in Science Online 2011; a search with the #scio11 hashtag and his twitter handle yields nothing. Lauerman was not even in virtual attendance, despite it being an option for conference participants who could not physically be at the conference. He simply was not there at all.

Lauerman’s Motive For Retraction: Payback to Rosenberg in Exchange for Career Advancement

Kerry Lauerman had quite a rapport with Scott Rosenberg going back many years, specifically concerning the project Lauerman launched that was Rosenberg’s idea. This is what Rosenberg said about Lauerman in 2008:

“The Open Salon that opens its doors today — it’s been in private beta for a while — is an outgrowth of the work I did back then, but of course over the past year the project has evolved much further…It’s the work of Kerry Lauerman and his team — and, now that the participants are using it, it’s in the hands of Salon’s readers the people formerly known as Salon’s readers, to make of it something new and exciting.”

The implementation of Rosenberg’s idea by Lauerman was followed by his rapid accession to editor-in-chief just two years later. So naturally, Lauerman would feel indebted to Rosenberg which would in turn be a motive for Lauerman having Kennedy’s article retracted to please Rosenberg if Lauerman felt Rosenberg’s idea got him the highest editorial position. Lauerman not having personally interviewed Mnookin, read Kennedy’s piece or wrote Salon.com‘s retraction statement would also explain why Lauerman refused to even take Kennedy’s calls the night Lauerman told Kennedy via email that Salon.com would retract his piece on the night of the 15th – the last night of the conference attended by Mnookin and Rosenberg. 

Interestingly – following the retraction – Rosenberg went on to run the annual Science Online conferences regularly attended by Mnookin until the organization became insolvent and shut down in 2014. Lauerman did not read Kennedy’s article when it was pulled, did not interview Mnookin and likely yanked “Deadly Immunity” as a favor for a friend with strong Mnookin connections. Yet now years later, the result of this crooked behavior is used as justification to block Robert F. Kennedy Jr. from becoming chair of a badly needed commission to stop the ongoing harm being committed against innocent infants. Fortunately, the president-elect and the vice president-elect both seem pretty happy to have Robert F. Kennedy Jr. on their team.

TrumpKennedyPence-590x443

*Please send this article to the president-elect and vice president-elect*

FAKE NEWS REVEALED, Part I: Salon Editor Who “Retracted” Kennedy’s Article Didn’t Even Read It

KerryLauerman_writer

Kerry Lauerman, Salon.com editor-in-chief who deleted Robert F. Kennedy Jr. ‘s article without even reading it, is now executive “news” editor of Mic.

With President-Elect Trump’s consideration of Robert F. Kennedy Jr. as chair of a committee on vaccine safety and scientific integrity, the shills of fake news have been relentlessly trying to convince Trump’s team to reconsider. The most widely circulated argument has been Salon.com’s retraction of Kennedy’s article “Deadly Immunity”where he wrote on the government cover-up of the dangers of the mercury-based vaccine preservative thimerosal. The retraction was based on a bogus rumor that Rolling Stone secretly retracted Kennedy’s article and was later condemned as editorial cowardice” by Salon.com’s founding editor-in-chief David Talbot. But now there is even more news that should bury the retraction of Kennedy’s work once and for all in this exclusive two-part series by Autism Investigated: the Salon.com editor-in-chief who took credit for the retraction of “Deadly Immunity” didn’t even read it, didn’t write its retraction statement and didn’t interview the person who started the rumor as portrayed on the site. This first part of the series provides proof that he didn’t, the second part will reveal who did.

That editor, Kerry Lauerman, has since made quite a career out of running outlets that delivered fake news. In 2014 he was hired by The Washington Post and in 2015 was made the newspaper’s National Projects Editor. Among Lauerman’s roles, according to the newspaper, would be “the planning, execution and coverage of some critically important events during the political year, such as the presidential debate and forum we’re co-sponsoring with Univision, and in guiding our preparations for the political conventions.” During that stint of Lauerman’s at WaPo, the now-president-elect stripped the newspaper of its press credentials because of its dishonest reporting.

Then the month before the election, Lauerman left the newspaper to become executive “news” editor of Mic – a creepy far-left site aimed at millennials that makes sensationalized stories out of the way men sit in subways. He still edits Micwhere he now pushes garbage rumors about the president-elect while he still attacks Kennedy.

Proof Lauerman Didn’t Read “Deadly Immunity”

A blog post for MediaShift dated January 24, 2011 provided a quote of Lauerman’s following the retraction. It proves Lauerman’s basic grasp of both the article and the context of the Kennedy quote he provided was so poor, Lauerman could not have read the article he censored:  

“It’s a seriously flawed story we feared could do real harm. People who have bought into the anti-vaccine panic have created a health crisis, and a flawed report that feeds that hysteria poses a real threat. With this particular story, the unproven logic that animates the piece — as when Kennedy says the link between thimerosal and the epidemic of childhood neurological disorders is real’ — is not easily excisable, and no matter how many editor’s notes or Drudge-like, red-flashing sirens you place on a story to warn readers, there will be those who will take a well-known, respected American at his word. We simply didn’t think it was worth that risk.” (boldface mine) 

How Lauerman quoted Kennedy’s article to justify its retraction completely contradicts how the retraction statement quoted that same sentence in his article on Salon.com:   

In 2005, Salon published online an exclusive story by Robert F. Kennedy Jr. that offered an explosive premise: that the mercury-based thimerosal compound present in vaccines until 2001 was dangerous, and that he was convinced that the link between thimerosal and the epidemic of childhood neurological disorders is real.” (boldface mine)

The intro to Salon.com’s interview with Seth Mnookin – news fabricator extraordinaire who started the rumor that Rolling Stone canned Kennedy’s article – also contradicts the context in which Lauerman quoted Kennedy:  

In 2005, we published a report, “Deadly Immunity,” by Robert F. Kennedy Jr. that appeared in Rolling Stone magazine (Salon had a co-publishing arrangement with the magazine at the time), in which Kennedy wrote that he became convinced that the link between thimerosal [a mercury-based compound once used in vaccines] and the epidemic of childhood neurological disorders is real” (boldface mine)

The only apparent place that misleadingly quoted Kennedy’s article the same way Lauerman did in 2011 was a CBS Moneywatch piece that also helped spread the false rumor that Rolling Stone pulled Kennedy’s article. That would mean Lauerman only read that piece instead of actually reading Deadly Immunity”.  And as one can see from a search result, there do not appear to be any other January 2011 sources that chopped the quote from Kennedy’s article to look like an absolute statement the way Lauerman did. The only way for Lauerman to have reasonably misrepresented Kennedy’s piece and quoted it out of context the way he did would have been for Lauerman not to have read his article and to have only read the CBS Moneywatch article with the chopped quote from Kennedy’s piece. Had Lauerman even bothered to read “Deadly Immunity”, he would know that his whole claimed pretense for retracting it was totally false. But the facts didn’t matter to him, as they continue to not matter to Salon.com. 

Since his reasoning is contradicted by both the retraction statement and the Salon.com interview as well, that would mean Lauerman did not write or conduct them either. But if he didn’t do either for Salon.com, who did? That will be revealed in Part II of this series, where the ghostwriter will be outed.

TrumpKennedyPence-590x443

*Please send this article to the president-elect and vice president-elect*

False Rape Story-Pusher Anna Merlan Profits Off Crocodile Tears

merlantheuglylizard

Feminist Gawker blog Jezebel is one of the dumbest places on the internet – in part for giving a platform to Anna Merlan, one of the dumbest people on the internet. Along with defending mercury in vaccines as “not toxic to humans” in stark contradiction of its own labeling as well as wiping the crocodile tears of a woman who tried to censor a film she never saw, Merlan also defended the notoriously false UVA “rape” story that was subsequently retracted. Yet despite calling journalists questioning the piece “idiots,” she somehow remains employed at Gawker even while the company is being sued into bankruptcy for libel. Apparently, Merlan is the best blogger big pharma can find on such short notice while its go-to guy Seth Mnookin is at risk of a relapse after losing his old platform and being called a shill in so many words by the founder of Salon.com.

How appropriate that someone who associates with third-wave feminism which grossly exaggerates sexual assault statistics and that fabricates the myth of a gender wage gap would also push junk science claiming that vaccines don’t cause autism. And how perfect that she believes exonerated British doctor Andrew Wakefield is a conspiracy theorist yet also believes in a “patriarchy” (think all-male illuminati).

It should hardly be a surprise to anyone then that Anna Merlan would rush to the defense of one Fiona O’Leary who operates the autism treatment-hating, neurodiversity-loving “Autistic Rights Together” practically out of her basement. She opposes any kind of treatments for autism on the pretense that they’re “dangerous” and intend to wipe out autistic people themselves, even though the real risk to autistic kids is their autism. Yet in an utter stroke of irony, Merlan called O’Leary an “autistic rights” activist.

Neurodiversity – like feminism and other social justice cancers – ignores basic facts in favor of personal prejudice. Change a few key words and there is no real difference between feminism and neurodiversity; they are two sides of the same coin. They thrive off of victim-playing and cry-bullying and believe that some peoples’ feelings rank higher than others on the hierarchy of victimhood.

When a 12-year-old child made a viral video intended to mock people who watched their children crash into autism after vaccines, Anna Merlan wrote a long-winded post praising the “budding scientist” whom “anti-vax activists are trying to dox.” Even when Autism Investigated decided to respond with satire of the media’s calling the boy a “scientist,” the same folks who got a huge laugh out of his video at others’ expense suddenly accused Autism Investigated of doing the same to him that he did to others. Time and time again, Merlan’s ilk show they can dish it out but cannot take it.

In 2012, the then-future founder of Autism Investigated was shut out of a talk given by millionaire vaccine industrialist liar Paul Offit. The feminist Melody Hensley who followed his orders would later claim that Twitter gave her PTSD. Her internet presence may be gone, but feminists like Merlan prove that there will always be those willing to take Hensley’s place and cash in on the crocodile tears. A woman like Merlan who pushed a notoriously false story about an alleged rape on a college campus is a perfect ally for a pharma-funded government adviser like Offit who lies about vaccine dangers periodically.